AC TION: ‘Iedereen kiest de clubkleding die hij of zij zelf prettig vindt’

12 juli 2022 -

Stap af van maatwerk en luister naar wat de leden willen, dat is de tip die Rik Hardon namens AC Tion meegeeft aan verenigingen die nieuwe clubkleding willen invoeren. In Enschede pakt deze andere manier van denken goed uit. De nieuwe shirts, topjes, tights en broekjes vallen in de smaak en de kosten zijn beduidend lager.

‘De vorige shirts waren niet meer van deze tijd, zaten niet lekker en onze voorraad raakte op. Daarom stelden we een commissie samen om op zoek te gaan naar nieuwe clubkleding’, vertelt Rik Hardon die ten tijde van deze verandering voorzitter was. Hij vond deskundige mensen om hem heen, zowel op bestuurlijk vlak als met ervaring op de baan.

Out-of-the-box

Het waren uiteindelijk zijn dochters die hem op het idee brachten om out-of-the-box te denken. ‘In eerste instantie kijk je naar hoe je het vorige jaren hebt gedaan en hoe je dat kunt omzetten naar deze tijd. We kregen op basis hiervan een topje toegestuurd. Mijn dochters gaven gelijk aan dat deze niet lekker zat en dat het doorschijnend was. Dat is natuurlijk niet wat je wilt. We kwamen tot de conclusie dat wat je ook bestelt, het van mindere kwaliteit is dan de kleding die je in de winkel koopt. We besloten daarom van het maatwerk af te stappen en ons puur te richten op de kleding die al verkrijgbaar is. Maatwerk betekent immers hoge kosten en het heeft vaak geen goede pasvorm.’

Lees verder op de website van de Atletiekunie.