‘De vorige shirts waren niet meer van deze tijd, zaten niet lekker en onze voorraad raakte op. Daarom stelden we een commissie samen om op zoek te gaan naar nieuwe clubkleding’, vertelt Rik Hardon die ten tijde van deze verandering voorzitter was. Hij vond deskundige mensen om hem heen, zowel op bestuurlijk vlak als met ervaring op de baan.
Out-of-the-box
Het waren uiteindelijk zijn dochters die hem op het idee brachten om out-of-the-box te denken. ‘In eerste instantie kijk je naar hoe je het vorige jaren hebt gedaan en hoe je dat kunt omzetten naar deze tijd. We kregen op basis hiervan een topje toegestuurd. Mijn dochters gaven gelijk aan dat deze niet lekker zat en dat het doorschijnend was. Dat is natuurlijk niet wat je wilt. We kwamen tot de conclusie dat wat je ook bestelt, het van mindere kwaliteit is dan de kleding die je in de winkel koopt. We besloten daarom van het maatwerk af te stappen en ons puur te richten op de kleding die al verkrijgbaar is. Maatwerk betekent immers hoge kosten en het heeft vaak geen goede pasvorm.’